wtorek, 14 sierpnia 2012

"Lśnienie" - S.King

Z ręką na sercu mogę przyznać, że jest to jedna z najlepszych książek mistrza grozy, Stephena Kinga. Uważana przez wielu za "horror wszech czasów". Jest to historia Jacka i jego, z pozoru szczęśliwej rodziny.  Stara się pisać powieść, ale bez większego powodzenia, popada w alkoholizm. Pewnego dnia trafia się Jackowi dobra fucha. Kolega proponuje mu stanowisko dozorcy w pewnym hotelu o nazwie: "Panorama". 

Hotel okazuje się więc dla przechodzącej kryzys rodziny świetnym wyjściem. Ale sielanka nie trwa długo.

Pewnego dnia  burze śnieżne blokują rodzinę Torrance'ów w hotelu.  Danny, syn Jacka odkrywa, że ma nadprzyrodzone telepatyczne zdolności.  Jest przekonany, że hotel jest nawiedzony, a co za tym idzie, pod wpływem nieznanej, mrocznej siły jego ojciec coraz bardziej popada w obłęd.

Dzień, w którym Jack spotyka ducha poprzedniego dozorcy, który pod wpływem tajemniczej siły zabił swoją rodzinę, staje się pierwszym krokiem do piekła..

Wspaniała książka.
MOJA OCENA -  6

11 komentarzy:

  1. Mam w planach, tak jak pisałam wcześniej. Tylko, żeby następnym razem była w bibliotece! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu zabieram się za książki Kinga, ale jakoś nigdy nie było okazji. Może tę przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej się zgadzam. Co prawda fanką Kinga nie jestem, ale "Lśnienie" przeczytałam dobre parę lat temu, w zeszłym roku po raz kolejny i lektura nadal sprawia wiele frajdy. Czy to jedna z najlepszych powieści autora, nie mam pojęcia, do tej pory nie przebiłam się przez cały pisarski dobytek Kinga ^^ Pracuję nad tym, a póki co wierzę na słowo.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię książki Kinga tak więc, z chęcią przeczytam też tą:)

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo! widzę, że Kinga czytasz :) to ja zostaję u Ciebie na dłużej :) pozwól, że się rozgoszczę :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. po tej lekturze, balam sie spac i dlatego filmu, ani serialu nie rusze :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, fanem Kinga jestem od zawsze!! Nie wiem dlaczego, ale mam do niego słabość. Fakt, że strach to on umie wzbudzić swoimi "wytworami" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jakoś nie przepadam za prozą Kinga. Za długie opisy... "Lśnienie" oglądałam w wersji filmowej i bałam się okropnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli potwierdza się opinia, że King jest mistrzem grozy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pisarza znam, jakiś tam film widziałam na podstawie Jego książki ale wstyd się przyznać bo nic nie czytałam:P

    OdpowiedzUsuń
  11. To nic, pocieszę Cię. Nigdy nie jest za późno:)

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za wszystkie komenty :)